[O1] czy ma ktoś schemat wiązki tempomatu do tdi??
Witam niedawno kupiłem sobie tempomat na Allegro ale niestety nie mam kabelków :cry: aby podłączyć sobie go a koszt na ebayu to jakieś 100zl jak za parę kabli to trochę dużo :idea: ma ktoś schemat takich kabelków wraz z numerami pinów do jakich mają być podłączone w Manetce(tempomatu)
Z góry dziękuje POZDRAWIAM!!!
sorki może nie do końca dobrze sprecyzowałem mam manetkę do tempomatu a nie mam wiązki (a nie chce kupować paru kabelków za 100zł) mam prośbę czy może mi ktoś napisać według tego schematu poniżej(w załączniku) które wtyki manetki połączyć z wtykami w instalacji w (podszybiu)
jeeeest, połączysz się z motorownią, wejdziesz w bloki pomiarowe (08) i wybierzesz blok 066, w odpowiednim polu będzies zmiał wyświetlony stan przełącznika jaki otrzymuje komputer silnika (zgodnie z tabelką powyżej).
Możesz też poczytać ten wątek
Kolorki kabelków były inne niż w opisie z forum i zamontowałem tak:
1. niebieski
2. czerwono-żółty
3. żółty (podwójny) zamiast czarno-żółtego
9. biały
a czarno-niebieski nie miał pinu i wpiołem go w bezpiecznik 7,5A w kabel też czarno-niebieski.
Aktywowałem Vag-Comem i niestety nie działa.
Jak sprawdzam Vag-Comem to mam w kanale 6 tak:
OFF 000000
ON 000001
Trzymam RES 001001
Trzymam SET 000101
Hamulec 010001
Sprzęgło 100001
Czyli tak jakby druga od końca jedynka uciekła. O co chodzi? Zamieniłem któryś kabel czy manetka jest spaprana? Nie kumam do końca schematu: A20 to bezpiecznik, tak?? Co znaczy w tej niemieckiej tabelce trzeci wiersz?? "EIN" :shock:
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Masmo, druga od prawej jedynka oznacza, że zaprogramowano prędkość (tak wnisokuję na podstawie tego opisu ze strony ross-tech.
Mogę zobaczyć jak wygląda to u mnie - ale najwcześniej jutro wieczorem
Masmo, druga od prawej jedynka oznacza, że zaprogramowano prędkość (tak wnisokuję na podstawie tego opisu ze strony ross-tech.
Mogę zobaczyć jak wygląda to u mnie - ale najwcześniej jutro wieczorem
Może to głupie pytanie ops: ale jak się włącza tempomat? Bo może ja czegoś po prostu nie wciskam :roll: . Ma ktoś może pod ręką instrukcję?
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Masmo, po rozpędzeniu do określonej prędkości (powyżej 30 km/h) ustawiasz na ON i wciskasz SET. Samochód powinien utrzymywać stałą prędkość bez konieczności naciskania na gaz.
Wciśnięcie i przytrzymanie SET spowoduje zmniejszanie prędkości, wcisnięcie i przytrzymanie RES spowoduje zwiększanie prędkości.
Nacisnięcie hamulca lub sprzęgła powoduje deaktywowanie tempomatu - później można wrócić do zadanej predkości wciskając RES.
Wyłączenie tempotamu - OFF
Kolorki kabelków były inne niż w opisie z forum i zamontowałem tak:
1. niebieski
2. czerwono-żółty
3. żółty (podwójny) zamiast czarno-żółtego
9. biały
a czarno-niebieski nie miał pinu i wpiołem go w bezpiecznik 7,5A w kabel też czarno-niebieski.
Aktywowałem Vag-Comem i niestety nie działa.
Jak sprawdzam Vag-Comem to mam w kanale 6 tak:
OFF 000000
ON 000001
Trzymam RES 001001
Trzymam SET 000101
Hamulec 010001
Sprzęgło 100001
Czyli tak jakby druga od końca jedynka uciekła. O co chodzi? Zamieniłem któryś kabel czy manetka jest spaprana? Nie kumam do końca schematu: A20 to bezpiecznik, tak?? Co znaczy w tej niemieckiej tabelce trzeci wiersz?? "EIN" :shock:
A zdarzyło się komuś żeby po przełączeniu na ON był stan 000010 ?
Oczywiście błąd w komputerze, że tempomat nie działa jest ale co z tego.
Zasilanie podłączone na resztę operacji typu SET RES pedały gazu sprzęgła jest reakcja w 066. Ale za chiny nie potrafię wyzwolić 11. Manetka na 100% sprawna podmieniana z dwoma innymi nową i używaną ze sprawnego auta.
Wiązka kablowa była ciągnięta do samego ECU na piny z instrukcji a i tak lipa
Silnik AUM 2003 O1
podobno do 1.8T jest jakas inna manetka niz do TDI - te inne manetki z jakiego auta byly?? z 1.8T czy diesel??
nie kojarze teraz nazwy uzytkownika ktory byl u mnie montowac tempo i tez z tego nic nie wyszlo.
Nawet jeśli to historia tempomatu jest taka...
Oryginalny zestaw do benzyny kupiony w ASO z kabelkiem. Podłączana na próbe od TDI, zamawiana nowiutka w IC toprana też do benzyny (numer manetki jest identyko) różnica polega w wiązce.
W moim AUM nie było kabelków od wtyczki do ECU. Mój kabel był o tyledłuższy i sam musiałem wpinać się we wtyczke ECU. Czego jestem 100% pewny. Kable dzwonione Piny wg schematów jakie tylko udało mi się znaleść. Dodatkowo mam ELSE no wszystko na TIP TOP a efekt...... dupa :evil: Jak deaktywuje tempomat w ECU to stany pokazuje tak samo tylko błąd nie wyskakuje.
Czy ma ktoś może pojęcie po którym pinie idzie do ECU ta pierwsza jedynka? Może zmiana softu pomoże.
musisz tak podłączyć żeby dwie ostatnie cyfry były jednakowe
musi być 000000 lub 000011 nie może być 000010 lub 000001
wtedy jest błąd przełącznika - niezrozumiały sygnał
zdażyło mi się u jakiegoś klienta, że było 00000
trzeba wtedy piny/przewody zewrzeć według w/w rozpiski
Tamten temat znam już od hoho nawet wydrukowany w warsztacie leży.
Właśnie żadne zwieranie nie wywołuje mi tej 1 na końcu. Naprawdę sporo kombinowałem.
Może być wadliwy soft? Znalazłem do tego sterownika w sumie ori softy tylko czy płacić 100 za flashowanie skoro jak zwykle może to nic nie dać. Już mi chyba tylko podmiana ECU została ale zabawa z przepisywaniem VINu jakoś mi się nie uśmiecha. Zresztą jeszcze sterownik którego nie mam
coś mi się wydaje w takim razie, że źle wiązkę masz podłączoną
nie będzie to raczej problem z ECU
pin 7i4 w manetce mają być zwarte i podłączone do pinu 3 w skrzynce
podanie +12 na ten pin powoduje zapalanie 1 - 0001
dołączenie jeszcze do tego połączenia pinu 5 w manetce zapala 1 - 0011
podłącz bezpośrdenio 12V do pinu 3 w skrzynce i zobacz czy będzie 0001
Komentarz